DSW eindigt op tweede plek in onderzoek klantvriendelijkste bedrijf van Nederland
Consumenten vinden DSW de klantvriendelijkste verzekeraar van Nederland.
DSW is door consumenten uitgeroepen tot een van de klantvriendelijkste bedrijven van Nederland. We zijn op een mooie tweede plaats geëindigd, op slechts een honderdste achter de Efteling. Voor het vijfde jaar op rij is DSW in de branche verzekeraars weer als winnaar uit de bus gekomen. Verzekerden beoordelen de klantvriendelijkheid van DSW gemiddeld met een 8,26.
Hoge kwaliteit en duidelijke communicatie
“Het is een bedrijf dat de meeste huishoudens zich kunnen veroorloven met een hoge kwaliteit van de gezondheidszorg, met alle inhoud en face-to-face communicatie”, stelt een van de respondenten. Verzekerden spreken zich in het onderzoek positief uit over DSW. Zo scoren we hoog op onderdelen als ‘Beschikbaarheid van medewerkers’, ‘Oprechte betrokkenheid’ en ‘Oog voor mens en maatschappij’.
Klantvriendelijkheid
MarketResponse doet al vijftien jaar onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. In het eigen consumentenpanel krijgen klanten het hele jaar door per branche de vraag waar men klant is, of dat bedrijf als klantvriendelijk wordt gezien en welk rapportcijfer ze aan dat bedrijf hiervoor zouden geven. Bij een hoge score vraagt het onderzoeksbureau waardoor die beoordeling zo hoog is. Die antwoorden vormen de basis van de gouden regels en de beoordeling van alle bedrijven: zo is het belangrijk om de klant niet onnodig lastig te vallen, moet een organisatie oprecht betrokken zijn bij de klant en oog hebben voor mens en maatschappij.
Bijna de helft van de verzekerden beoordeelt DSW met een 9 of een 10 op klantvriendelijkheid. Zo zijn de respondenten te spreken over onze snelle, vriendelijke en meedenkende service. En worden we gewaardeerd als kleine maar zeer goede zorgverzekeraar.
Medewerkers zijn betrokken
We zijn trots dat DSW nog altijd één van de meest klantvriendelijke bedrijven van Nederland is. Alle medewerkers zetten zich het hele jaar in om onze service en dienstverlening op hoog niveau te houden. We zijn blij om dit met deze uitkomst bevestigd te zien.