DSW gebruikt cookies

Wij (en derde partijen via third-party cookies) gebruiken de cookies om de website te verbeteren en u gerichte informatie te bieden. Als u alle cookies accepteert, geeft u naast de verplichte functionele cookies toestemming voor het plaatsen van analytische cookies en volg cookies.

  • Analytische cookies: meten het gebruik van de website, om de gebruikerservaring te verbeteren en problemen te signaleren.
  • Volg cookies: meten uw internetgedrag en voorkeuren, zodat we gerichte informatie op onze website kunnen aanbieden. Deze cookies kunnen ook op andere websites gebruikt worden.

U kunt uw cookie instellingen altijd later aanpassen via ons cookiebeleid.

Instellen

DSW opnieuw Klantvriendelijkste Verzekeraar van Nederland

Consumenten vinden DSW de klantvriendelijkste verzekeraar van Nederland.

woensdag 18 november 2020

DSW is door consumenten uitgeroepen tot de klantvriendelijkste verzekeraar van Nederland! Dat blijkt uit het grootste onafhankelijke consumentenonderzoek in Nederland, uitgevoerd door MarketResponse. DSW is de winnaar in de branche verzekeraars. Klanten beoordelen de klantvriendelijkheid van DSW gemiddeld met een 8,3. Daarmee staat DSW zelfs op de zevende plaats in het overall klassement van klantvriendelijkste bedrijven van Nederland en staan we tussen bedrijven als Coolblue, Rituals en Van der Valk.

Gouden regels van klantvriendelijkheid

“Bij de verzekeraars is er één partij die er eigenlijk al jaren met kop en schouders bovenuit steekt’’, vertelt de presentator van MarketResponse terwijl hij rondom ons gebouw loopt om het certificaat uit te reiken. Vorig jaar kwam DSW als eerste verzekeraar ooit de overall top 10 van meest klantvriendelijke bedrijven binnen. In 2020 heeft DSW wederom een plek in die top 10 veroverd. Volgens MarketResponse zijn vier van de zeven gouden regels van belang als het gaat om klantvriendelijkheid bij verzekeraars: beschikbaar zijn, beloftes nakomen, oprechte betrokken zijn en oog hebben voor mens & maatschappij.

Hoe doen ze het toch?

Wat is het geheim, wil MarketResponse van Aad de Groot weten. Hoe kan een zorgverzekeraar zo’n enorme klantbinding hebben? Aad de Groot nam een grote bos bloemen en het certificaat in ontvangst en zegt: ‘Wat mij direct opviel toen ik hier kwam werken: iedereen die hier werkt is betrokken bij DSW en loyaal naar DSW. Iedereen weet wat hij bijdraagt aan de organisatie.’

Over de prijs

MarketResponse monitort sinds 2007 hoe bedrijven presteren op klantvriendelijkheid, met als hoogtepunt de jaarlijkse bekendmaking van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Aan de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland gaat een doorlopend online onderzoek onder Nederlandse consumenten vooraf. Voor deze editie zijn 50.779 waarnemingen opgehaald, voor 369 bedrijven verdeeld over 9 verschillende branches. De winnaar in 2020 is Coolblue. De volledige uitslag van de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf is te vinden op www.marketresponse.nl.

DSW opnieuw klantvriendelijkste verzekeraar van Nederland
Voor het afspelen van media dient u 'volg cookies' te accepteren. Ga hiervoor naar het cookie overzicht. Stel uw cookievoorkeur in.
Naar boven