DSW gebruikt cookies

Wij (en derde partijen via third-party cookies) gebruiken de cookies om de website te verbeteren en u gerichte informatie te bieden. Als u alle cookies accepteert, geeft u naast de verplichte functionele cookies toestemming voor het plaatsen van analytische cookies en volg cookies.

  • Analytische cookies: meten het gebruik van de website, om de gebruikerservaring te verbeteren en problemen te signaleren.
  • Volg cookies: meten uw internetgedrag en voorkeuren, zodat we gerichte informatie op onze website kunnen aanbieden. Deze cookies kunnen ook op andere websites gebruikt worden.

U kunt uw cookie instellingen altijd later aanpassen via ons cookiebeleid.

Instellen

Wachtlijstadvies

Bij wachtlijstadvies gaan we voor u op zoek naar een andere zorgverlener waar u eerder terecht kunt. 

Wachttijden

De overheid heeft bepaald wat de maximale wachttijden mogen zijn, de zogenaamde Treeknorm. Wordt u niet binnen deze norm geholpen, dan is de wachttijd te lang.

Wachtlijstadvies aanvragen

Regel het via MijnDSW

Wat kunt u doen als u te lang moet wachten?

U kunt zelf contact opnemen met de behandelaar waar u op de wachtlijst staat. De behandelaar kan inschatten hoe urgent uw klachten zijn.

DSW heeft contracten met alle ziekenhuizen in Nederland en met veel zelfstandige behandelcentra (ZBC). U kunt de zorgverleners vinden in de zorgzoeker. U kunt zelf nagaan of een zorgverlener u eerder kan helpen. De wachttijden vindt u op de website van het desbetreffende ziekenhuis of ZBC en op www.zorgkaartnederland.nl/wachttijden.

Voor GGZ-hulp kunt u de wachttijden vinden op de website www.kiezenindeggz.nl.

Wat kan DSW voor u doen?

DSW kan niet zorgen dat u voorrang krijgt op de wachtlijst bij uw huidige zorgverlener, omdat dit dan ten koste gaat van iemand anders. Wij kunnen wel kijken bij welke zorgverlener u eerder geholpen kunt worden.

Wachtlijstadvies is mogelijk voor zorg die onder de basisverzekering valt.

Wachtlijstadvies aanvragen

U vraagt wachtlijstadvies aan via MijnDSW of via de MijnDSW-app. Heeft u geen DigiD of internet tot uw beschikking, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen. Wij gaan voor u na waar u eerder terecht kunt. Een eventuele afspraak bij het ziekenhuis moet u zelf maken. Hiervoor heeft u wel een nieuwe verwijzing nodig.

Houdt u er rekening mee dat reeds gevoerde onderzoeken opnieuw gedaan moeten worden.

Wij kunnen geen bemiddeling doen voor een behandeling in het buitenland.

Naar boven