DSW gebruikt cookies

Wij (en derde partijen via third-party cookies) gebruiken de cookies om de website te verbeteren en u gerichte informatie te bieden. Als u alle cookies accepteert, geeft u naast de verplichte functionele cookies toestemming voor het plaatsen van analytische cookies en volg cookies.

  • Analytische cookies: meten het gebruik van de website, om de gebruikerservaring te verbeteren en problemen te signaleren.
  • Volg cookies: meten uw internetgedrag en voorkeuren, zodat we gerichte informatie op onze website kunnen aanbieden. Deze cookies kunnen ook op andere websites gebruikt worden.

U kunt uw cookie instellingen altijd later aanpassen via ons cookiebeleid.

Instellen

Orthopedische aanpassingen aan confectieschoenen


Bij een aanpassing van een confectieschoen kunt u denken aan een verhoging van de hak of zool, of de bevestiging van een afwikkelrol onder of tussen de zool van de schoen. Dit kan een oplossing zijn voor personen met een voetafwijking of om het beenlengteverschil te corrigeren.

Vergoedingen

Als u een basisverzekering én een aanvullende verzekering heeft bij DSW kijk dan bij beide hieronder voor de totale vergoeding. Let erop dat u voldoet aan de voorwaarden om voor vergoeding in aanmerking te komen.

basisverzekering

Informatie over de vergoeding van de basisverzekering
Vergoeding

100% vergoeding bij gecontracteerde zorg. Dit hulpmiddel wordt in geleverd.

Eigen risico

Ja, vergoedingen uit de basisverzekering tellen mee voor uw eigen risico.

Eigen bijdrage

Nee, er geldt geen eigen bijdrage.

Leverancier zonder contract

Wij hebben met de meeste leveranciers overeenkomsten gesloten. Hierbij zijn afspraken gemaakt over onder andere de kwaliteit, de garantie, de service, de aanvraagprocedure en afleveringsvoorwaarden. Wanneer u kiest voor een gecontracteerde leverancier dan hoeft er niet altijd een aanvraag worden ingediend voor een machtiging. De gecontracteerde leverancier kan u hier verder over informeren. Wanneer u ervoor kiest een hulpmiddel aan te schaffen via een niet gecontracteerde leverancier moet er vooraf een machtiging worden aangevraagd. U bent zelf verantwoordelijk voor de aanvraag en dit proces. Wanneer DSW akkoord gaat met de vergoeding wordt de hoogte hiervan op de machtiging vermeld. Wanneer u een hulpmiddel in bruikleen ontvangt van een niet gecontracteerde leverancier, vindt vergoeding plaats tot ten hoogste de kosten die DSW zou hebben gemaakt bij een gecontracteerde leverancier. De hoogte van de vergoeding kan vooraf worden opgevraagd bij DSW.

aanvullende verzekeringen

Kies hieronder een aanvullende verzekering:

Geen aanvullende vergoeding.

Geen aanvullende vergoeding.

Geen aanvullende vergoeding.

Geen aanvullende vergoeding.

Kies met de knoppen een aanvullende verzekering.

Geen vergoeding

Alleen de kosten van de aanpassingen vallen onder de vergoeding, de confectieschoen zelf niet.

Voorwaarden

De eisen om voor vergoeding in aanmerking te komen, hebben we hieronder voor u op een rij gezet. Ook leggen we u uit wat u zelf nog moet regelen.

Vergoedingseisen

De van dit hulpmiddel is 1 jaar.

Wanneer het uitsluitend (zonder andere aanpassingen aan de schoen) om een hak- of zoolverhoging van de schoen gaat, geldt een minimale verhoging van 4 centimeter om voor vergoeding in aanmerking te komen.

Leverancier dient aangesloten te zijn bij de erkenningsregeling orthopedische Schoentechnische bedrijven (OSB) van de SEMH.

Zelf regelen

Om recht te hebben op vergoeding moet uw gecontracteerde leverancier soms vooraf een schriftelijke aanvraag voor u indienen bij DSW. De leverancier is op de hoogte van de contractvoorwaarden en weet wanneer en hoe een aanvraag ingediend moet worden. U kunt bij uw leverancier terecht voor vragen hierover.

Als u naar een niet-gecontracteerde leverancier gaat, dan bent u zelf verantwoordelijk voor de aanvraag en gelden de voorwaarden van het hulpmiddelenreglement.

Voor herhaling (opnieuw krijgen) van het hulpmiddel hebben wij meestal een nieuwe schriftelijke aanvraag van uw gecontracteerde leverancier nodig. De leverancier is op de hoogte van de contractvoorwaarden en weet wanneer en hoe een aanvraag ingediend moet worden. U kunt bij uw leverancier terecht voor vragen hierover.

Als u naar een niet-gecontracteerde leverancier gaat, dan bent u zelf verantwoordelijk voor de aanvraag en gelden de voorwaarden van het hulpmiddelenreglement.

Als er iets aan de hand is met uw hulpmiddel, neem dan contact op met de leverancier.

Gecontracteerde leveranciers dienen hun rekeningen direct bij DSW in. Als u naar een niet-gecontracteerde leverancier gaat, ontvangt u zelf de rekening van de leverancier en dient u deze vervolgens bij ons in. Deze kunt u eenvoudig declareren via de app of MijnDSW.

Dit is een beknopt overzicht, informatie over alle uitsluitingen en beperkingen kunnen in de polisvoorwaarden geraadpleegd worden.

Naar boven